Translate/Prevedi

Croatian English French German Hebrew Italian Portuguese Russian Spanish

Dvanaest godina napornog i sustavnog rada, sudjelovanja u izradi zakona i propisa iz problematike zaštite potrošača... U suradnji s udrugom “Franak” Društvo Potrošač pokrenulo je kolektivnu tužbu za zaštitu korisnika financijskih usluga... Dobivena teška pravna bitka protiv jedne velike kompanije glede dokazivanja javnih tvrdnji o lošijoj kvaliteti deterdženta od istoimenih koji se prodaju na zapadnoeuropskom tržištu... Mnogo je borbi iza njih, a još ih mnoge i čekaju.

– Svi problemi u EU problemi su i hrvatskih potrošača, s time što su kod nas svi europski problemi puno izraženiji i teži. Obrazovanje je potrošača strateška zadaća države i ulaganje za danas i sutra. Na toj zadaći ne smije se štedjeti jer država, hrvatski sustav zaštite potrošača, potrošači i hrvatski potrošački pokret moraju danas biti spremni za ulazak u EU – ističu Jadranka Kolarević i Ilija Rkman iz Potrošača te napominju kako od Vlade i Grada Zagreba imaju vrlo malu potporu:

– Grad Zagreb godinama ne ispunjava ustavne i zakonske obveze sufinanciranja rada savjetovališta. Takvu ocjenu potvrđuje 92,1% od 4913 anketiranih potrošača na našem portalu, pri čemu ističu dvije poruke: hrvatski potrošači NE uživaju ista prava kao i potrošači u EU te je tvrdnja da hrvatski potrošači uživaju ista prava kao i potrošači u EU tek na razini retorike – objašnjavaju iz Potrošača. Smatraju kako žurno treba početi ispunjavati sve obveze preuzete potpisivanjem ugovora sa EU. Napominju da potrošači imaju prava, ali i obveze:

– Imaju pravo na prigovor, na reklamaciju, na odgovor u zakonskom i razumnom roku te pravo na pravnu zaštitu. Imaju na raspolaganju četiri savjetovališta, financijski slabo kapacitirana, ali postoje zbog informiranja i pružanja pravne pomoći. Trebaju biti ustrajni u ostvarivanju zakonskih prava. Iako kažu da se postupno podiže razina svijesti potrošača o pravima i obvezama, potrebno je još puno truda i rada da bi se izbjegle vječne muke potrošača:

– Svjedoci smo dugog rješavanja potrošačkih upita i reklamacija. Odugovlačenje reklamacijskog predsudskog i sudskog postupka pogoduje trgovcima (nepoštenim), a šteti potrošačima, ali i poštenom poslovnom sektoru – kažu J. Kolarević i I. Rkman, a kao pokazatelj koliko se radi na zaštiti potrošača najbolje govore brojke:

– Četiri savjetovališta i nekoliko udruga riješili su više od 20.000 reklamacija potrošača (od toga savjetovalište u Zagrebu 8664). To je najbolji pokazatelj da smo spremni uložiti znanje i iskustvo i riješiti i najsloženije reklamacije – zaključuju.

Večernji list

Zanimljivosti

Rečenice koje su obilježile 2013. potrošačku godinu

REČENICE KOJE SU OBILJEŽILE 2013. GODINU I POSTALE SU DIJELOM IZJAVA DRŽAVNIH DUŽNOSTNIKA, UDRUGA POTROŠAČA I MEDIJA

Konferencija-privatnost

Afera "Piletina"

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information

Pravo na zdravu hranu

WCRD 2015


WCRD 2015 Karta
CI aktivnosti članova, zdravstveni pokazatelji i aktivnosti ovogodišnje kampanje.
Pogledaj kartu →
Scroll to top

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information