Translate/Prevedi

Croatian English French German Hebrew Italian Portuguese Russian Spanish

Ovo izvješće predstavlja rezultate drugog vala koji služi kao privremeno mjerilo kampanje, problema potrošača u određenim sektorima, percipiranog znanja o pravima potrošača, kao i upoznatosti s izvorima informacija o pravima potrošača te povjerenjem u udruge i ustanove za zaštitu potrošača.

Percipirano poštovanje prava potrošača u Hrvatskoj

  • Većina ispitanika (61 %) smatra da operatori mobilne telefonske mreže i telekomunikacijske tvrtke ne poštuju prava potrošača i pravila o zaštiti potrošača; mlade osobe osobito najmanje vjeruju operatorima mobilne telefonske mreže i telekomunikacijskim tvrtkama: 67 % potrošača u dobi od 21 do 30 godina izjavljuje da oni ne poštuju prava potrošača u usporedbi s 57 % potrošača u dobi od 31 do 45 godina.
  • U usporedbi s prosincem 2013. povjerenje u operatore mobilne telefonske mreže i telekomunikacijske tvrtke znatno je opalo (-11 pp).
  • Gotovo polovica ispitanika (48 %) smatra da banke ili druge kreditne ustanove ne poštuju prava potrošača i pravila o zaštiti potrošača te je povjerenje u banke ili druge kreditne ustanove znatno opalo u usporedbi s prosincem 2013. (-8 pp).
  • Od prosinca 2013. povjerenje ispitanika u tvrtke koje prodaju putem interneta znatno je poraslo, sa 44 % na 52 % (+8 pp). Otprilike tri od deset ispitanika smatra da tvrtke koje prodaju putem interneta (32 %) ne poštuju prava potrošača.
  • Otprilike tri od deset ispitanika smatra da trgovine koje prodaju kućanske ili elektroničke uređaje (31 %) i turoperatori / putničke agencije (29 %) ne poštuju njihova prava kao potrošača.
  • Velika većina ispitanika (86 %, +2 pp) i dalje smatra da hrvatski pravosudni sustav nije učinkovit u smislu kažnjavanja tvrtki koje obmanjuju ili varaju potrošače.

Informacije o pravima potrošača u Hrvatskoj

  • Većina potrošača smatra da znaju svoja prava kada im se ne sviđa nešto što su naručili putem interneta (47 %, +4 pp naprama 44 %, -6 pp), za razliku od 2013. godine kad je većina ispitanika (50 %) smatrala da nisu poznavali svoja prava.
  • Otprilike dvije trećine ispitanika izjavilo je da ne znaju svoja prava kad se na ulici predbilježe za novi paket mobilnog telefona, a kasnije zaključe da ga žele otkazati (63 %) ili kad rate kredita koji su uzeli uključuju neočekivane pristojbe i naknade (66 %, +8 pp).
  • Većina ispitanika (30 %) bez razmišljanja izjavila je da bi se radi informacija ili savjeta o svojim pravima kao potrošača u slučaju problema s proizvodom ili uslugom obratila vlasnicima trgovina, prodavačima ili pružateljima usluga.
  • Manje ispitanika nego 2013. (23 %, -16 pp) izjavilo je da je upoznato s organizacijom Potrošač - Društvo za zaštitu potrošača Hrvatske. Ustvari, otprilike polovica ispitanika (48 %, +17 pp) nije mogla bez razmišljanja navesti niti jednu ustanovu ili organizaciju koja se bavi zaštitom prava potrošača što je znatno smanjenje razine svijesti bez razmišljanja od 2013. godine.
  • Od ispitanika koji nisu mogli bez razmišljanja navesti niti jednu ustanovu ili organizaciju koja se bavi zaštitom prava potrošača, nakon što su bili potaknuti da se prisjete, 93 % je izjavilo da su čuli za udrugu Franak, a 70 % je spomenulo Potrošač - Društvo za zaštitu potrošača Hrvatske. Ostale organizacije spomenulo je manje od trećine ispitanika.
  • Svaki deseti ispitanik (10 %, +1 pp) koji je izjavio da je čuo za barem jednu od ovih organizacija, zatražio je od tih organizacija informacije ili pomoć.
  • Ispitanici bi u najvećoj mjeri vjerovali nevladinim udrugama za zaštitu potrošača kao prvom izvoru točnih informacija i savjeta o pravima potrošača, ali je postotak ispitanika koji to izjavljuju manji (50 %, -10 pp) u usporedbi s 2013. godinom.

Prava potrošača u Hrvatskoj drugi val istraživanja (original prijevod - pdf)

Zanimljivosti

Rečenice koje su obilježile 2013. potrošačku godinu

REČENICE KOJE SU OBILJEŽILE 2013. GODINU I POSTALE SU DIJELOM IZJAVA DRŽAVNIH DUŽNOSTNIKA, UDRUGA POTROŠAČA I MEDIJA

Konferencija-privatnost

Afera "Piletina"

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information

Pravo na zdravu hranu

WCRD 2015


WCRD 2015 Karta
CI aktivnosti članova, zdravstveni pokazatelji i aktivnosti ovogodišnje kampanje.
Pogledaj kartu →
Scroll to top

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information