Translate/Prevedi

Croatian English French German Hebrew Italian Portuguese Russian Spanish

"Nikada ne treba sumnjati u sposobnost skupine ozbiljnih i predanih građana da promijene svijet. Naprotiv, takvi su ga upravo mijenjali." Nepobitno je da smo to pokazali već na prošlim parlamentarnim izborima, jer nijedan program nije dobio našu potporu, a rezultat toga je bila nemogućnost sastavljanje stabilne Vlade i Sabora, a pokazali smo i na ovim Parlamentarnim izborima na kojima je glasovalo 1.976.496 (52,59%) potrošača-glasača, a nije glasovalo čak 1.786.909 (47,41%) potrošača.

Ne prejudiciramo koja opcija je mogla dobiti većinu u Saboru, no očigledno je da nijedna politička opcija nije ponudila programe koje bi podržalo 1,8 mil. potrošača. Javno smo objavili i nudili Program (Deklaraciju o temeljnim interesima hrvatskih potrošača) svim političkim opcijama da je prihvate i koriste u predizbornoj kampanji tj. u njihovim programima. Nijedna opcija ne samo da nije prihvatila potrošačku Deklaraciju, nego su nas toliko ignorirali da tijekom kampanje nijedna politička opcija nije spomenula čak ni riječ “potrošač”.

Kako se u Hrvatskoj, nažalost posao, posebno javnim tvrtkama, te tijelima regionalne i lokalne samouprave, dobiva po stranačkoj pripadnosti i/ili podobnosti, jasno je da je 1.361.297 građana koji imaju sreće da su zaposleni izašlo na glasanje s ciljem zaštite stečenih pozicija i ako tome pridodamo dijasporu i umirovljenike to je ostvarena izlaznost na izbore. “Prosječni potrošači” i nezavisni potrošači nisu više željeli podržati neutemeljena obećanja političara, jer rezultati iz takve političke prakse su neumoljivi. Hrvatska je uvjerljivo na zadnjem mjestu u EU po zaštiti prava potrošača, a istraživanja Eurobarometra pokazuju da u Hrvatskoj potrošači u zaštiti svojih prava preko 60% vjeruju udrugama za zaštitu potrošača, a ne političkim institucijama. To je razvidno i na odazivu potrošača na izbore.

Ne tvrdimo da je naš poziv za neizlazak na izbore uzrokovao ne odaziv tolikog broja potrošača ne izbore, ali očigledno je da potrošačko tijelo sve više sazrijeva i da se bez naših programa i uvažavanja glasa potrošača neće moći voditi stabilna politika, posebno ne gospodarska. Potrošači su regulatori tržišta, a ne slabija strana na tržištu kao nas sada doživljavaju političke opcije.

Iako mediji nisu željeli prenijeti naš poziv da se ne odaziva na izbore, jer nema programa koji bi potrošači mogli podržati, a nijedna opcija nije podržala Deklaraciju (http://rozp.hr/index.php/strategija/inicijative/presice/297-glas-potrosaca-se-mora-cuti), nepobitno je da su potrošači pratili naša priopćenja na našim mrežnim stranicama i društvenim mrežama. Glas potrošača se ne može ignorirati!

Slobodni smo vjerovati da će se ipak probuditi svijest političara da bez potrošača ne mogu biti to što žele, niti mogu provoditi programe koje potrošači neće podržati.

Zaštita potrošača je ustvari pravno područje koje se bavi zaštitom osnovnih prava građana u ulozi potrošača u najrazličitijim poslovima u kojima pribavljaju proizvode i usluge na tržištu. Prava potrošača regulirana su pripadnim zakonskim odredbama kroz reguliranje poštenog tržišnog natjecanja. Zakoni moraju biti oblikovani

kako bi se zaštitilo potrošače od nepoštene i agresivne poslovne prakse i ujedno zaštitilo od nelojalne konkurencije one tvrtke koje prema potrošačima posluju pošteno.  Zakone donosi Sabor RH, a ako u njemu sjede ljudi koji ne podržavaju interese potrošača, jasno je da ne mogu očekivati potporu potrošača.

Političke opcije u Hrvatskoj moraju shvatiti da demokratska društva karakterizira supostojanje triju sektora: javnoga (država), privatnog (tržište) i građanskog (civilno društvo). Najkraće rečeno, civilno društvo jesu građani, udruženi u udruge koje se aktivno i slobodno upliću u sve sfere društvenog djelovanja radi zaštite svojih interesa.

Mi ne želimo vlast, niti smo oporba, mi nismo politička stanka, ali ne bi se smjela zaboraviti najvažnija teza, koju je još Aristotel postavio već na prvim stranicama svog političkog spisa “Politika” i koje ima trajni utjecaj na filozofiju politike, da je čovjek “zoon politikon”, društveno biće, biće zajednice i zajedništva; čovjek svojom prirodom konstituira grad-državu; pojedinac bez zajednice nije samodostatan i ne može opstati. Zbog toga imamo pravo da se aktivno i slobodno uplićemo u sve sfere društvenog djelovanja radi zaštite svojih interesa.

Hoće li izabrana politička garnitura prihvatiti ovu realnost, pokazati će vrijeme, a mi smo uvjereni da što prije prihvate potrošače (svi smo mi potrošači) kao regulatore tržišta, a time i neposrednih kreatore gospodarskog razvoja, boljitak neće biti samo fraza sa predizbornih skupova.

Za početak pozivamo i očekujemo razmatranje Deklaracije o temeljnim interesima hrvatskih potrošača, te konačno osnivanje saborskog odbora za zaštitu potrošača, na što se Hrvatska obvezala još u pretpristupnim pregovorima i ugovorom o pristupanju EU.

Savez "POTROŠAČ", ROZP (Ž.T.)

Zanimljivosti

Rečenice koje su obilježile 2013. potrošačku godinu

REČENICE KOJE SU OBILJEŽILE 2013. GODINU I POSTALE SU DIJELOM IZJAVA DRŽAVNIH DUŽNOSTNIKA, UDRUGA POTROŠAČA I MEDIJA

Konferencija-privatnost

Afera "Piletina"

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information

Pravo na zdravu hranu

WCRD 2015


WCRD 2015 Karta
CI aktivnosti članova, zdravstveni pokazatelji i aktivnosti ovogodišnje kampanje.
Pogledaj kartu →
Scroll to top

We use cookies to improve our website and your experience when using it. Cookies used for the essential operation of this site have already been set. To find out more about the cookies we use and how to delete them, see our privacy policy.

  I accept cookies from this site.
EU Cookie Directive Module Information